İDB Başkanı Fetahu: Benim İDB’ye gelişimle birlikte, tüm camiler yeniden İDB'nin kontrolüne geçti

 |  GÜNDEM  |



İslam Dini Birliği (İDB) Başkanı, Reisul Ulema H. Hfz. Şakir ef. Fetahu, göreve başlamasının ardından daha önce kurumun yapısı dışında kalan tüm camilerin yeniden BFI’ya bağlandığını açıkladı. Fetahu, bu sürecin resmî kararlar ve atamalarla gerçekleştirildiğini belirterek, şu anda ülkedeki tüm camilerin BFI’nın Anayasası ve kuralları çerçevesinde faaliyet gösterdiğini söyledi.

TV21’e konuşan Fetahu, “Göreve geldiğimde, bazı camiler İslam Dini Birliği’nin yapısı dışında faaliyet gösteriyordu. Bu durum hem kurumsal bütünlüğümüzü hem de dini düzeni zedeliyordu. Ancak gerekli çalışmalar ve alınan kararlarla bu camilerin tamamı yeniden İDB'ye dâhil edildi. Hepsi resmî olarak tanındı ve İDB personeli statüsünde görev yapıyorlar,” dedi.

Fetahu ayrıca, bu adımın kurum içi disiplini güçlendirdiğini ve toplumsal uyumu artırdığını vurgulayarak, “Camiler artık denetim altında ve belirli kurallar çerçevesinde yönetiliyor. Bu hem din görevlileri hem de cemaat açısından büyük bir güven ortamı sağladı. Şu an camilerle ilgili herhangi bir yapısal veya idari problemimiz bulunmuyor,” ifadelerini kullandı.

İDB Başkanı, önümüzdeki dönemde camilerin hem fiziki yapılarının hem de dini hizmet kalitesinin artırılması için çalışmaların süreceğini de sözlerine ekledi. / TV21

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BDI, Makedonya Merkez Bankası'na Arnavut bir guvernör talep ediyor!

Erdal Ahmedi: Gönlünden ve aklından geçeni diline yansıtmaktan alıkonunan bütün kardeşlerime de saygı ve sevgilerimi iletiyorum!