Vrapçişte’ye Sağlıkta Tarihi Adım: Salih Murat Talep Etti, Arben Taravari Onayladı, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Destekledi!

|  GÜNDEM  |



Vrapçişte, Mayıs 2025 – Vrapçişte'de uzun yıllardır yaşanan sağlık hizmetleri eksikliğini gidermek üzere önemli bir adım atıldı. Yaklaşık 30.000 kişiye doğrudan etki edecek bu gelişme, bölge halkına umut oldu.

Vrapçişteli siyasetçi Salih Murat’ın girişimleriyle Kasım 2024’te Sağlık Bakanlığı’na ve Dünya Sağlık Örgütü’ne (DSÖ) sunulan kapsamlı proje, hem bakanlık hem de uluslararası kurumlar tarafından olumlu karşılandı. DSÖ, projenin kırsal sağlık hizmetleri stratejileriyle uyumlu olduğunu belirterek destek verdi. Sağlık Bakanı Arben Taravari ise Nisan 2025’te, analiz sürecinin başlatıldığını resmen duyurdu.

Proje kapsamında eski sağlık ocağı binasının yeniden değerlendirilmesi, bölgenin sağlık ihtiyaçlarına yönelik finansal analizler ve personel planlamaları yapılacak. Analiz sürecinin ardından nihai karar alınarak uygulama aşamasına geçilecek.

Salih Murat, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Bölgemiz, uzun yıllardır pediatri, jinekoloji, laboratuvar ve acil servis hizmetlerine ulaşmak için Gostivar ve Kalkandelen’e gitmek zorunda kalıyor. Bu durumu değiştirmek için kararlı bir mücadele başlattık. Artık sağlık hizmetleri Vrapçişte halkına daha yakın olacak.”

Sunulan entegre sağlık modeli, mobil ekipler, uzaktan sağlık desteği ve 24 saat açık olacak bir acil sağlık merkezi gibi birçok yeniliği içeriyor. Projenin ayrıca bölge ekonomisine katkı sağlayacak yeni istihdam alanları oluşturması bekleniyor.

Halktan gelen destekle sürecin hız kazandığını vurgulayan Murat, “Memleketimizin her köşesinin hak ettiği hizmete kavuşması için çalışmaya devam edeceğiz,” dedi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BDI, Makedonya Merkez Bankası'na Arnavut bir guvernör talep ediyor!

Erdal Ahmedi: Gönlünden ve aklından geçeni diline yansıtmaktan alıkonunan bütün kardeşlerime de saygı ve sevgilerimi iletiyorum!