TARİHİ AN: MİLLETVEKİLİ SALİH MURAT KUZEY MAKEDONYA MECLİSİ'NDE İLK KEZ TÜRKÇE BASIN TOPLANTISI DÜZENLEDİ!
| GÜNDEM |
Üsküp, 20 Haziran 2025
Kuzey Makedonya Cumhuriyeti Meclisi’nde bugün tarihi bir adım atıldı. Avrupa Cephesi adına düzenlenen basın toplantısında milletvekili Salih Murat, Meclis kürsüsünden konuşmasını anadili Türkçe yaparak bir ilke imza attı.
Salih Murat, toplantıda ülkenin Avrupa Birliği sürecine dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Mecliste Türkçe konuşma hakkını kullanması, Kuzey Makedonya’daki Türk toplumu için sembolik ve tarihi bir gelişme olarak kayıtlara geçti.
"Tarihi bir adım attık"
Salih Murat açıklamasında, "Bugün Kuzey Makedonya Meclisi'nde milletvekili sıfatımla basın toplantısını anadilim Türkçe ile konuşarak tarihi bir adım attık" ifadelerine yer verdi. Türkçenin Meclis’te resmen kullanılmasının hem sembolik hem de toplumsal anlamda büyük bir önemi olduğu vurgulandı.
"Ülkemiz kritik bir dönemden geçiyor"
Basın toplantısında, ülkenin Avrupa Birliği üyelik sürecinde yaşadığı duraksamaya dikkat çeken Murat, anayasa reformlarının başarısızlığı ve hükümetin yanlış dış politika tercihlerinin ülkeyi Avrupa’dan uzaklaştırdığını belirtti.
"Brüksel yerine bölgesel güç merkezlerini tercih ettik. Avrupa değerleriyle uyumlu ortaklar yerine farklı seçimler yaptık. Bu durum ülkemizi izolasyona sürüklüyor" diyen Murat, vatandaşların en büyük bedeli ödediğini vurguladı.
“Avrupa Cephesi olarak kararımız nettir”
Salih Murat, Avrupa Cephesi’nin duruşunu net bir şekilde ortaya koydu:
“Avrupa entegrasyonuna karşı çalışanlar vatandaşların çıkarlarına karşı çalışıyor. Anayasa reformlarını engelleyenler ülkenin geleceğini engelliyor. Biz sessiz kalmayacağız. Kuzey Makedonya’nın yeri Avrupa ailesindedir.”
Toplantıda Arnavutluk, Karadağ ve Moldova gibi komşu ülkelerin AB yolunda attığı ilerici adımlara da değinen Murat, Kuzey Makedonya’nın bu yarışta geri kaldığını ve bunun telafisi için sorumluluk sahibi bir hükümete ihtiyaç olduğunu ifade etti.

Yorumlar
Yorum Gönder