Meclis Başkanı Afrim Gaşi, Yerel Seçim Takvimini Duyurdu: Halk 19 Ekim'de Sandığa Gidiyor!
| GÜNDEM |
Kuzey Makedonya’da yerel seçim takvimi resmen açıklandı. Meclis Başkanı Afrim Gashi, bugün yaptığı açıklamada, yerel seçimlerin ilk turunun 19 Ekim 2025’te, ikinci turun ise 2 Kasım 2025’te yapılacağını duyurdu.
Karara göre, belediye başkanlıklarında ilk turda salt çoğunluğu sağlayamayan adaylar ikinci turda yarışacak. Seçim kampanyası ise 29 Eylül 2025’te başlayacak ve seçim gününe kadar sürecek.
Parlamentoda Seçim Düzeni
Gashi, seçim kampanyası süresince Parlamento’nun idari faaliyetlerine devam edeceğini ancak Genel Kurul oturumlarının yapılmayacağını belirtti. Bu uygulamanın, Meclis kürsüsünün seçim propagandası amacıyla kullanılmasını önlemek amacıyla hayata geçirildiğini vurguladı.
Adil Yarış ve Demokrasi Vurgusu
Seçimlerin yalnızca teknik bir süreç olmadığını belirten Meclis Başkanı, tüm siyasi partilere ve adaylara şu çağrıyı yaptı:
> “Seçim sürecinde yüksek siyasi kültür sergileyelim, ayrıştırıcı dilden kaçınalım, kamu kaynaklarını partisel çıkarlar için kullanmayalım. Bu, halkın iradesini özgürce ortaya koyacağı bir süreç olmalı.”
Gashi, seçimlerin Avrupa standartlarında, şeffaf ve adil şekilde gerçekleşmesinin ülkenin demokratik olgunluğu ve AB entegrasyonu açısından hayati önemde olduğunu da sözlerine ekledi.

Yorumlar
Yorum Gönder